Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 26. september 2013

Prosjektevaluering: Terrassemøbler

Jeg har lovet deg korte evalueringer av noen av sommerens prosjekter; her kommer en om terrassemøblene.

To av de mest leste innleggene på denne bloggen er dette  og dette der jeg skriver om terrassemøblene som er laget av europaller og pallekarmer. Det med møbler av europaller var noe vi fikk for oss etter å ha snoka rundt på sosiale medier. Dessuten så var vi litt lei av de gamle terrassemøblene våre. Det var (er) ikke noe galt med de gamle, men virkelysten var stor, så vi ville ha nye møbler. Her er et bilde fra prøvemonteringen.


Som du ser så dreier det seg altså om pallekarmer oppned med pallene oppi. Slik at pallekarmene fungerer som en sokkel for pallene, da.

Fungerte det, svarte møblene til forventningen? Tja, det fungerer fint, estetisk sett er de ordentlig kule. Ja, det er nesten så fruen og jeg føler oss både unge og hippe bare av å være til stede på den samme terrassen. Men allerede når de var nye så uttrykte jeg en viss skepsis til sittekomforten. Sittedybden (bredden på pallene) er nemlig hele 80 cm. Og hvis du reiser deg opp fra den godstolen du sitter i og leser disse linjene, finner fram tommestokken og måler sitteputa, så ser du fort at med 80 cm sittedybde så blir det veldig langt inn til ryggen. Derfor er det nødvendig med store og faste puter i ryggen. Der har vi fremdeles en liten vei å gå, for vi har bare pøst på med vanlige sofaputer (store og små). Så møblene er finere å se på enn de er å sitte i.

Men, takket være glasstaket, så bruker vi terrassen hele sommeren. Sånn så det ut der ute i denne uka:


Normalt så vil putene og andre tekstilartikler være ute på terrassen hele sommeren igjennom. Det virker som om det går greit med tanke på fuktighet. Det blir selvsagt ganske fuktig der ute om natten, men altså ikke verre enn at det går bra. Takket være glasstaket, sikkert.

De aller ivrigste leserne av denne bloggen vil ha fått med seg at jeg liker å sove på terrassen om natta. Til det har pallemøblene fungert aldeles utmerket. Og siden jeg da oppholder meg helt inne i hjørnet, så kan det blåse, regne, hagle, lyne og tordne uten at jeg trekker innendørs av den grunn.

Ha en trivelig torsdag i hagen, eller på terrassen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar