Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 3. oktober 2013

Ikke rart disse er populære

De blomstrer hele tiden, jo! Jeg snakker om begonia og pelargonier; jeg skjønner godt at disse to er gamle favoritter både i hagen og i stuevinduet.


Disse begoniaene kjøpte vi på opphørssalg på Røros i juli. De har blomstret hele tiden siden da, og det ser ikke ut til at de har tenkt å gi seg på en stund enda.

Pelargonier har vi også en god del av, uten at vi på noen måte kan kalles for samlere. For å være helt ærlig så vet jeg ikke stort mer om dem enn at de er ja, pelargonier. Noen av dem har interessant duft, mens andre bare lukter pelargonium (ikke spesielt god lukt spør du meg). Denne her har tilbragt sommeren i en potte på terrasseveggen, og er fortsatt i fin form.


Her ser du en rad med pelargoniebabyer, de står linet opp på hylla i drivhuset. Til vinteren havner de i dukkestua, tenker jeg.


Kos deg med og i hagen!

2 kommentarer:

  1. Hei Bjarne.
    Ja, pelargonium er veldig populær hos meg også :-) Jeg er som deg. Kjenner ikke navnet på dem, men kjøper noen når jeg liker fargen, formen eller duften. Begonia har jeg ikke vært like heldig med. Jeg kjøpte noen knoller av hvitblomstrende sorter i år. De blomstret riktignok, men ikke så mye. Du har nok fått tak i en mye mer villig sort!
    Ellers er lobelia og middagsblomstrer et "må ha" i mine krukker. De blomstrer rikt og frodig hele sommeren, trenger nesten ikke vann og holder seg fine til frosten! :-D Riktig fint med slike planter!
    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
  2. I absolutely love your blog and find almost all of your post's to be precisely what I'm looking for.
    Would you offer guest writers to write content for you personally?
    I wouldn't mind creating a post or elaborating on a
    few of the subjects you write related to here.
    Again, awesome site!

    Have a look at my web-site; 3d printer

    SvarSlett