Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 28. november 2013

Blå, lilla, rosa?

Ja, det er fargene på disse blomstene her. Jeg leser hos ulike hageskribenter at det er sterke meninger om hvilke farger man kan tillate seg å ha i hagen. Noen mener at gult ikke er kult, andre vil ha seg frabedt rødt, mens atter andre får utslett av sterke farger. Det har jeg aldri skjønt noe av.

Nå er jo jeg mann, og som sådan så mangler jeg jo endel sentrale kunnskaper, ferdigheter og holdninger. Så jeg synes alt passer, jeg. Jeg kan godt finne på å poste noen innlegg framover hvor jeg prøver å illustrere hvilket mangfold av farger du kan finne i vår hage. Idag viser jeg noen få bilder som ble tatt i juli.

Prydtobakk
Rose; Rhapsody in blue foran
Peon
Flere farger kommer, om ikke så brått. Ha en fin dag!

5 kommentarer:

  1. Farger er i høyeste grad subjektivt, så det er jo hva en selv liker som teller. Nydelig peon du viser der, har du noe navn på den?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er fin, men jeg aner ikke hva den heter. Vi fikk den av noen bekjente for mange år siden. Den kommer fra Semb Hovedgård utenfor Horten (der hvor Borre Golfbane er). Den blomstrer fint hvert år.

      Slett
    2. Hei Bjarne.
      Jeg er av samme mening som deg. Jeg mener alle farger kan være flotte om de benyttes i riktige kombinasjoner - og en hage skal jo være varierende :-)
      Jeg lurer forresten på om peonen kan være en Sarah Bernhardt?
      Ha en fortsatt riktig fin dag.
      Stein

      Slett
  2. Jeg har heller aldri skjönt hvordan man kan velge bort noen farger. Og hva hageskribentene skriver bryr jeg meg ikke om - min hage er min hage og der bestemmer jeg:-)
    Synes bildene dine er flotte!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk skal du ha, Nora. Jeg er enig med deg!

      Slett