Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 23. november 2013

Høstkveld i drivhuset

Drivhuset er ikke bare til sommerbruk, langt ifra. Vi bruker det hele året så sant vi klarer å få temperaturen litt opp på pluss-siden. I dag er det ca fire minus hos oss, så da blir det varmeovn (en slapp vifteovn) og en god del stearinlys. Mer skal det ikke til før det blir levelige forhold der inne. Her kommer noen bilder fra i kveld.


Jeg har store problemer med å ta fornuftige bilder i mørke; det må jeg lære meg. Enn så lenge så får du bære over med meg.


Disse kurvstolene er favorittplassen for et lite glass og kanskje et potetgullflak eller to før middag. Fruen har til og med utstyrt stolene med nyinnkjøpte saueskinn. Det er godt og varmt for stumpen; vi vil jo helst ikke fryse.

I morgen planlegger fruen et lite juleverksted sammen med sin sveisne søster. Derfor har hun sanket sammen diverse materiale fra skogen og stranda.


Juleverkstedet kan du sikkert lese om på fruens blogg i morgen. Du finner bloggen hennes (Hannes hagedagbok) i blogglisten her til høyre for det du nå sitter og leser.

Ha en fortsatt fin lørdagskveld!

5 kommentarer:

  1. Så utrolig koselig. Deilig med et slik sted når høsten kommer, og veldig hyggelig at du ville være med på helgegleder.

    Klem

    SvarSlett
  2. Inspirerende! Nå er det snart klart for vinterkos i drivhuset mitt også. Lysslynge og stearinlys er klare. Saueskinn skal ut. Må bare rydde litt først, og skifte batteri i radioen...

    SvarSlett
  3. Härligt att sitta på skinn och njuta i kvällsljuset av stearinljus. och en julstuga det är kul det
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvarSlett
  4. Hög mysfaktor!!! och det låter skoj med julverkstad.
    /Lotta

    SvarSlett
  5. Så koselig, et sånt sted ønsker jeg meg også.

    Ha en fin ny uke!!

    SvarSlett