Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 29. november 2013

Rødt

I dag bringer jeg bilder av tre røde ting fra hagen. Rødt er en flott farge, synes jeg. Roser er røde o.s.v. Så rødt hører til. Første bildet er av en tretønne med Flittig Lise. Den er skikkelig seig, og står og blomstrer i lange tider.


Så kommer et bilde av rips. Fruen er glad i rips. Jeg er ikke like begeistret. Meeen, vi lager stort sett saft av ripsen, og den går det fint an å drekka. Og busken er jo riktig fin å se på også. I år skal den riktignok flyttes, men det går nok bra.


Her kommer den som nok er min favoritt blant de røde, nemlig rognebær. De er veldig fine der de lyser rødt midt i alt det grønne. Flittige lesere av bloggen vil også ha fått med seg at jeg gjorde et forsøk med å lage "rosiner" av bærene. Det ble vel ikke helt vellykket, for de ble skikkelig sure. Ja ja, det var vel ikke annet å forvente. Men alle "rosinene" ble spist opp (de ble blandet inn i frokostblandingen), for vi vil jo ikke kaste mat, vel.


Det var alt for idag, ha en fin helg.

2 kommentarer:

  1. Rødt er energi, temperament og varme. Rødt forlanger å bli sett. Jeg må alltid ha rødt i hagen. Takk for titten hos deg. Det gjorde godt en mørk novemberkveld. God helg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Janni. Enig med deg, en hage uten kraftige rødfarger ville være en fattigere hage. God helg til deg også.

      Slett