Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 16. mai 2014

Insektshotell

For å gi humler, bier og andre insekter en hjelpende hånd, har jeg bestemt meg for å bygge et insektshotell i hagen. Vi har en dukkestue stående, og den har en ledig vegg som jeg mener må være egnet til formålet.


Jeg tenker meg at det skal bygges med utgangspunkt i europaller. Paller vil gi en masse passe store rom, som jeg så kan fylle opp med kvist, kvas og annet som lokker til seg innsekter. Hvis man leter litt på Internettet, så er det nok av inspirasjon å finne. Du kan jo f eks ta en titt på denne siden her.

Jeg var en liten tur ute i hagen for å lete etter humler, og da kom jeg over disse to krabatene her. De, og mange andre, kan se fram til et hyggelig bosted i hagen. Det kommer snart, du vil bli holdt oppdatert.



Ha en fin dagen før dagen!


4 kommentarer:

  1. Jeg tror dette er en fin plass til et insetkshotel.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det håper jeg, Marco. Jeg har snekret det sammen nå i ettermiddag, og festet det til veggen. Nå gjenstår det bare å fylle alle rommene med greiner og andre ting som kan være attraktive gjemmesteder for insekter.

      Slett
  2. Så flott ide! Jeg har satt opp noen små insekthotell som er kjøpt men har tenkt at det hadde vært kjekt med et større, så denne ideen tar jeg med :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, det er jo litt artig å holde på med slike ting. Men det er mye jobb å fylle de ulike hulrommene med egnet materiale.
      Lykke til!

      Slett