Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 21. mai 2014

Tre gule blomster

Jeg er glad i gule blomster. I dag bringer jeg derfor bilder av tre stykker. Det er en gul valmue, som vi har en god del av litt rundt omkring. Vi har egentlig ganske mange valmuer når jeg tenker etter, i flere forskjellige farger og fasonger. Men nå; gul.


Så til en avfeldig tulipan. Tulipanene er blant de viktigste blomstene i hagen på våren. Egentlig er jeg mest glad i de små villtulipanene eller botaniske tulipanene, men denne gule er så staselig at den får være med allikevel.


Så til løvetann, den kommer vi ikke utenom når det er snakk om gule blomster på våren. Den skal jo være god å spise også, men jeg må si jeg ikke er helt sikker på det. Tidligere i år prøvde jeg å lage noe med løvetann. Det var den delen som er rett over rota, det som liksom er basen for bladene og blomsterstilkene. Hvis det hadde vært artisjokk så hadde det vært artisjokkhjertet. Løvetannhjerte, da. De ble plukket, renset og stekt i olje med litt salt og pepper. Men jeg vet ikke, jeg synes det smakte veldig beskt. Jeg må prøve noen andre varianter av løvetann før jeg bestemmer meg endelig, men min foreløpige konklusjon på løvetann er at den er pen å se på, ikke så god på smak.


Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Heisan. Synest også hagen treng litt gule blomer, men trur ikkje eg klarer å bli fan av løvetannen !! Sjølv om den kanskje er god ? Torill

    SvarSlett