Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

torsdag 12. juni 2014

Jeg har klippet hekken alt

Vi har en klippet ligusterhekk mot veien på nordsiden av huset. Den pleier jeg å klippe i månedskiftet juni juli, og en gang til på sensommeren. Hovedklippingen er den første.

Og, skulle du sett, nå har jeg klippet den allerede. Det er rekord, tror jeg. Det henger vel sammen med den tidlige våren. Her kommer et par "før-bilder":



Og her ser du resultatet av noen timers jobb:




Hekken fikk litt hard medfart under vårfrosten ifjor, og mye av skadene kan fremdeles sees (på det siste bildet). Bortsett fra det, så ser det ut til at den vokser og trives.

2 kommentarer:

  1. Hei! Hagen blir nesten som ny. Får litt den følelsen når plenen er klippet også. Til helgen skal jeg starte hekklipping og formklipping som er kjempemorsomt. Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Formklipping, ja. Jeg har tenkt tanken angående hekken, men foreløpig har det ikke blitt noe av. Du viser vel bilder av hvordan det blir hos deg?

      Slett