Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 9. juli 2014

Prosjektoppdatering fra hagen

Jeg har hatt en liten pause fra bloggen, men nå er jeg tilbake. Fruen og jeg har hatt ferie, og den ble benyttet til å gå (på våre egne små føtter) tvers over England langs Hadrians Mur (Hadrian's wall trail). 135 km på 7 dager; fin tur.

Vel, da er det tilbake til hagen. I fjor ga jeg meg selv en regel om at alle større prosjekter i hagen skulle være avsluttet til St. Hans. Den regelen bryter jeg i år. For de store sirkulære bedene på nordplenen viser seg å være et ganske stort prosjekt; her kommer en liten oppdatering.


Her ser du alle tre bedene på rekke. De to bedene lengst bort her fått våte aviser og gresstorv (fra de andre bedene) snudd på hodet oppå.


Det siste bedet skal bli rosebed, så der må jorda forbedres kraftig. Det bedet får også oppmurte kanter av granittstein (storgatestein og vanlig gatestein). Så langt har jeg kommet med det:



Som du ser så har jeg rigget meg til med egen prosjektlederstol, i tilfelle det skulle bli behov for en liten pause.

Ja ja, sånn er det med den saken. Nå må jeg ut for å mure, kan ikke sitte her å hakke på pc-en.

Ha en fin dag!

3 kommentarer:

  1. Mye jobb dette (!), men det betaler seg når roser og annet står i blomst :)

    SvarSlett
  2. Wow hva en pent beskrevet innlegget det er! Jeg elsker det. Denne bloggposten er bare rett og slett fantastisk.

    SvarSlett