Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 3. august 2014

1000 Åpne Hager søndag 10. august; vi er med!

Det blir tredje året for oss nå med åpen hage. De to foregående årene har vi vært så heldige å få besøk av en mengde hageinteresserte, så vi åpner hagen i år også. Med tanke på et eventuelt besøk fra akkurat deg, er det kanskje dumt å legge ut mange bilder akkurat nå. Det gjør jeg allikevel, så håper jeg bildene gir mersmak og at du tar turen.




I år kunne sikkert hele arrangementet vært omdøpt til "1000 Visne Hager", for makan til varm og tørr sommer er det lenge siden vi har opplevd. Heldigvis er det meldt regn de nærmeste dagene, så vi kan jo håpe at det friskner til litt før neste søndag.


I fjor regna det jo halve dagen, det ønsker jeg meg ikke for i år. Ikke for det, det var plenty besøkende i fjor også. Disse bildene jeg viser nå, tar deg med på en liten runde rundt huset.


Ivrige og oppmerksomme lesere av bloggen vet at drivhuset og kjøkkenhagen er de sentrale områdene i hagen. Hvis du tar en tur på søndag, så kan du se nærmere selv.


Denne blomsterenga vår liker vi godt selv. Men vi vet ikke helt hvordan vi skal behandle den. Jeg synes nemlig at den blir "stygg", eller i alle fall kjedelig når vi slår den. Ikke mye å vise fram. Så i år har jeg ventet med å slå den.



Terrassen og de andre sitteplassene i hagen er også viktige for oss som går her daglig. Flere sitteplasser er på planleggingsstadiet, så om du har gode ideer om hvordan sånt noe kan gjøres, så fortell oss gjerne hva du tenker.




Her på plenen på nordsiden av huset hvor jeg har laget tre nye runde blomsterbed, der skal det bli en liten sitteplass.

Så hvis du ikke allerede er fullbooket søndag 10. august (fra 12 til 17), så er du hjertelig velkommen til oss. Vi holder til i Lønneveien 7c i Åsgårdstrand. Og om du har lyst til å finne fram til flere åpne hager, så kan du trykke på 1000 Åpne Hager-logoen øverst på høyre side av bloggen.

Vi sees på søndag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar