Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 17. november 2014

Hagestell i november

Fikk du gjort noe i hagen i helga du, da? Hagesesongen blir jo unektelig litt lenger med det været vi har for tiden. Hos oss betyr det at det går an å få gjort noen små oppgaver selv om det snart er jul.

På lørdag kunne jeg for eksempel gjøre ferdig en bed-kant i kjøkkenhagen. Jeg bruker noen gamle teglsteiner som jeg har fått av gode venner. De blir egentlig bare satt litt dypt med jord på den ene siden og gangveienes grus på den andre siden. Det går bra så lenge man er litt forsiktig med dem, men før eller siden bør de vel festes bedre. Siden, tenker jeg.


Ellers er det fremdeles noe å høste i kjøkkenhagen, det er store mengder grønnkål og litt purre som du kan se her.



Ellers kan jeg melde at mange av de blomsterløkene som vi la for noen uker siden nå skyter for fullt. Ja ja, vi får håpe de overlever til våren allikevel.

Ha en fortsatt fin dag!

4 kommentarer:

  1. Det er ikke verst å kunne jobbe i hagen så sent på året! Hadde det enda vært lyst etter jobb, så skulle jeg sannelig fått unna meg litt jeg også ;)
    Men, men... vi får se til helgen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det får bli i helgen. Jeg må si det føles nesten litt som en luksus å kunne gjøre noe der ute på denne tiden av året.

      Slett
  2. Det har vært en deilig høst, men nå lurer jeg på om jeg skal vaske all hageredskapen... Det er fortsatt noe man kan gjøre i hagen, så jeg får se... Så heldig du er som fortsatt kan hente grønnsaker i hagen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vaske hageredskap ja, der sa du noe. Det er jo en fin høstaktivitet, som forlenger livet til redskapen også.

      Slett