Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

søndag 2. november 2014

Høsten er her

Høsten er her, det er det ingen tvil om. Riktignok har vi hatt en periode med langt høyere temperaturer enn det som er "norrmalt", men høst er det okke som.


Jeg er glad i høsten, jeg synes det er en fin tid, selv om den sånn hagemessig er preget av forfall og forråtnelse. Og så synes jeg det er vanskeligere å finne gode fotomotiver på høsten. Jeg blir nesten misunnelig når jeg ser hvordan andre flinkere fotografer enn meg klarer å fange inn akkurat den rette stemningen og de rette fargene.


Det forhindrer ikke at jeg prøver å ta noen bilder jeg også. Noen av dem ser du i dette innlegget. Meningen er at du skal få et lite inntrykk av hvordan det ser ut hos oss akkurat nå en søndag formiddag først i november.



Hagen lever i sykler, og høsten blir dermed også tiden for å se framover mot neste sesong. Prosjekter skal drøftes, planer skal tenkes ut, og løker til vårblomster skal legges. Og om ikke så lenge skal vi begynne med å så de første plantene til neste års kjøkkenhage.



Inntil da får vi kose oss innendørs med hagebøker og hagestoff på Internettet. Og ute i drivhuset med fruen. Takk for at du kikket innom bloggen.

Ha en fin søndag i hagen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar