Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 17. januar 2015

Hobbit-hus

Nei, hva sier dere, skulle man gått for et lite hobbit-hus i hagen?

Foto: Hobbit House, Geversduin, Netherlands
Kanskje noe sånt som dette? Internettet er forresten fullt av bilder av hobbit-hus som kan tjene som inspirasjon. Jeg har nok eventuelt, og det er grunn til å understreke eventuelt, mest lyst på et sånt som dette som ser ut som en liten utgravd gravhaug. Ikke så høy, og ikke så stor, men selvsagt med det fremste designelementet fra et ekte hobbit-hus; en sirkelformet dør.


Vi har en liten dukkestue i hagen, og det er på den plassen jeg kunne tenke meg å gjøre noe. Bytte ut dukkestua med noe annet, altså. Dette er nok det mest urealistiske prosjektet jeg har lansert så langt, men det hadde faktisk vært mulig å få det til akkurat her. Hvis vi hadde laget en dør i begge ender av huset, så kunne det til og med fungert som en inngang til den hemmelige hagen som befinner seg bak dukkestua. Den delen av hagen har jeg ikke vist bilder av på bloggen. Da ville den jo ikke vært hemmelig, ikke sant?

Ja ja, vi får se hva det blir til. Kanskje vi skulle satse på et lite hus oppe i trærne i steden for, det må jeg tenke på. I første omgang får jeg avvente fruens reaksjon når hun får se dette blogginnlegget.

Ha en fin lørdag!

8 kommentarer:

  1. Hvis dette er en avstemning - stemmer jeg FOR!
    I tillegg til å være en perfekt inngang til en hemmelig have, vil den med skikkelig isolerte dører kunne være jordkjeller - for mat eller iallefall planter i vinteropplag. Men mest av alt noe helt annet enn alle andre haver rundt her har. Og dessuten - hva passer vel bedre for en hagegnom? Jeg heier entusiastisk herfra!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, Maria! Nå kjenner jeg lysten til å gå videre med prosjektet øker. Fruen har ikke kommet med heftige protester, heller..

      Slett
  2. For et sted å nyte hjemmebrygget øl, sommer som vinter :-)

    SvarSlett
  3. He he, men dere kommer på besøk selv om det ikke skulle bli noe, eller? :)

    SvarSlett
  4. Har nettopp bladd gjennom en haug med Gjør det selv og der var det reklamert for sånne "hus", flest under jorda og som da holder en jevn temp til div mat og drikke. Men spørs om folket bør være over jorda?

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, dette er jo bare en vill ide. Men man kunne jo ha bruk for både en jordkjeller, et sted for å oppbevare planter, og et lite "krypinn" i hagen. Den som lever får se hva det blir til.

      Slett
  5. Jeg ønsker meg også en slik "hule"
    Har funnet denne på nettet, som er en liten ferdiglaget i jordkjeller i plast
    http://www.jordkallare.se/

    SvarSlett