Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 6. februar 2015

Det skal ikke mye til

..før drivhuseffekten sender temperaturen til værs; i drivhuset. Jeg kom litt tidlig hjem fra jobb idag, mens sola fremdeles skinte på drivhuset. Litt spent tok jeg en tur for å se om sola hadde noen effekt der den så vidt det er sniker seg over taket til naboen i sør.


Det hadde den, for dette var hva jeg kunne lese på termometeret.


Da er det håp, vel -eller hva synes du? For meg så er det en glede hvert år på denne tiden når vi begynner å se at dagene blir lengre og sola får mer tak. Som du kan se av bildene ellers, så er det vinter her hos oss. Akkurat nå er det vel ca 20 cm snø, så noen Fimbulvinter kan vi vel ikke kalle det.


Selv om temperaturen er grei nå, så er det allikevel på med ovnen. Da holder temperaturen seg forhåpentligvis til fruen kommer hjem senere. Da er det klart for det ukentlige oppsummeringsmøtet i sameiet.

God helg til alle hagefolk (og dere andre)!

4 kommentarer:

  1. Fint drivhus dere har. God helg til deg og fruen.

    SvarSlett
  2. oMissunnelig på drivhuseffekt dett og temperaturen i det. Hva merke er drivhuset ditt. Er du fornøgd med det? Glass? Dobbelt? Jeg har satt av penger men har ikke kommet igang med drivhuset mitt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette svaret henger jeg meg på. Vurderer også sterkt å realisere drivhusdrømmen sommeren 2015.

      Slett
  3. Tusen takk, folkens. Fruen og jeg er inne igjen etter oppsummeringsmøtet (som gikk bra). Drivhuset er et Janssens Helios, Det kan man nå få fra Pavilion Norge. Det er enkle glass (såkalte K-glass) altså ikke isolert. Det er det som er det fine, at drivhuseffekten er så sterk at det blir godt og varmt så snart sola kommer fram.

    Alle dere som vurderer å anskaffe et drivhus er hjertelig velkommen til oss for å se hvordan vi hr gjort det!

    SvarSlett