Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 27. februar 2015

Ikke alt er vellykket

Det er ikke alt jeg foretar meg i hagen som er like vellykket. Vi har heldigvis vært forskånet for de store katastrofene, men noe er det alltid.

Idag ville jeg bare fortelle om noen kanter vi har rundt noen bed i kjøkkenhagen. De er laget av teglstein. Som ikke tåler frost.




Jeg visste det jo egentlig når jeg hentet dem, at de ikke var beregnet på frost. Dette er teglstein som tidligere har vært skorstein (innvendig) som vi fikk av gode venner. Men du vet hvordan det er, det er alltid artig å prøve seg. Og jeg har jo tidligere gjort et nummer av disse kantene her på bloggen, for jeg synes de er så fine! Men, de tåler altså ikke frost; de sprekker opp.



Jeg har brukt de samme steinene i kompostbingene som jeg viste bilde av igår, men der er de dekket av en planke. Da kommer ikke vann så lett til, og faren for frostskader er mindre. Men disse kantene i kjøkkenhagen må skiftes ut med noe annet. Har du forslag, så nøl ikke med å komme med dem.

God aften!

2 kommentarer:

  1. Jeg liker de kvistkantene dine med armeringsjernstøtte, men de varer vel ikke evig de heller. Mine kanter i kjøkkenhagen er trekasser av resteplank - ikke spesielt fine og ikke evigvarende, for jeg har ikke behandla dem med noe. Liker ikke å spise beis :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, beis er jo ikke noe særlig. Det blir vel helst trekanter eller kvistgjerder, tenker jeg. Vi får se.

      Slett