Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

lørdag 14. februar 2015

Nå er det rett før

Jeg er evig optimist, så i mitt hode er det nå rett før våren er her. OK, vi er bare midt i februar, men allikevel kan vi nå se de første ekte vårtegnene i hagen. Det er disse raklene på hasselen. De gjør ikke så veldig mye ut av seg enda, men jeg holder dem altså for å være et sikkert vårtegn.



Våren er på mange måter den fineste tiden for en hagegnom. Gleden over alt som tyter opp av bakken er større om våren enn ellers i sesongen. Så nå framover kommer jeg til å plage/glede deg (velg det som passer) med stadige oppdateringer på hva som dukker opp.


Bare det ikke dukker opp for tidlig, det er ikke bra. Jeg er spent på hvordan det vil gå med disse krokusene (safrankrokus, faktisk) som tyvstartet allerede i høst. Det ser ut som de klarer seg bra i og under snøen, så jeg håper det beste.

Ha en fin vår!

1 kommentar:

  1. Ja, det er artig å rusle rundt å lete etter vårtegn.Det spirer og gror her på Vestlandet også.Ha en fin vår.

    SvarSlett