Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

fredag 13. mars 2015

Raket litt i hagen

Våren kommer tidlig i år, gitt. Etter en kort rådslagning over tomtegrensen har vår kjære nabo og jeg kommet til at våren er en måned tidligere enn "norrmalt". Og i dag var det faktisk så tørt ute at jeg kunne rake det største av "rommene" i hagen.


Jeg hadde (ikke så mye) hjelp av mopsen Ole, så arbeidet gikk som en lek. Vi klipper med bioklipper, noe som kan gjøre at plenen blir litt tett. Da er det greit å rake over den en gang i året.



På min vei rundt på tomta kunne jeg ellers krysse av for både iris og krokus. Det er godt å se at hagen våkner til liv igjen etter vinterdvalen, og at eventuelle bier og humler som måtte dukke opp allerede har noe de kan sverme på.

Og sånn som været er akkurat nå, er det tullete å sitte inne for å skrive blogginnlegg. Jeg går en tur ut, jeg.


Nevnte mops har forresten egen Instagram-konto. Hvis du trykker olethepug vil du kunne følge med på all hans gjøren og laden.

God helg!

3 kommentarer:

  1. For en fin tid vi er i nå. Har raket gresset på lørdag jeg. Så greit å få det gjort :) Mye fint som kommer opp hos deg nå.

    SvarSlett
  2. Hei. Hyggelig ar du har valgt å "følge oss på mail". Vi forenkler nå litt på bloggen vår og øsker framover å ha kun ett følgested, og velger derfor å slette kontoen "følg oss på mail". Vi beholder Googles kontaktnettverk, og håper du har lyst til å følge oss der. Det ville være hyggelig.
    Mvh. Lars og Eirin
    Deilig å se at du har fått startet i hagen. Her er det ikke blitt gjort så mye enda. Tele i bakken og influensa har begrenset oss hittil. Men til uka håper vi å starte.
    Ha en fin helg:-)

    SvarSlett
  3. Fint med tidlig vår. Det kribler i kroppen etter å komme i gang i hagen. Har tatt et jafs allerede.
    Men brrr..kaldt vind i dag. Godt sola skinner. God helg!

    SvarSlett