Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

mandag 20. april 2015

Aladdins sommerhule

Fruen og jeg var en tur på hagemessa på søndag. Det var veldig hyggelig, og vi hilste på våre venner i Hasselfors Garden og Garden Girl. Jeg må si at denne messa var overveldende, med veldig mye interessant. Når vi kom ut til bilen, kom jeg på at jeg ikke hadde tatt ett eneste bilde (tross medbragt kamera).


Da viser jeg deg heller et par bilder fra hvordan det ser ut på terrassen vår i år. Fruen kaller den for Aladdins sommerhule, for vi har nemlig anskaffet en masse kelimputer. Vi var nemlig i Istanbul i vinterferien (30 cm våt snø, ingen forsøk på måking i byen, tull på flyplassen, lang historie) og der har de slikt noe til salgs. Dermed ble det litt stilendring der ute.


De blå madrassene fra IKEA har vi dekket med filleryer (vasket i industrivaskemaskin), og på gulvet har vi et persisk teppe fra en lokal brukthandel. Det synes vi passet godt sammen med de ganske røffe pallemøblene.


Planter er ikke på plass enda, men det blir roser og klokkeranker ved gelenderet, blodbeger i amplene og lilla prydtobakk i metall-bakker i sofaene. Vi gleder oss til mer vår og sommer.

Ha en riktig fin dag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar