Hagegnomen Bjarnes Hageblogg kan i noen tilfeller inneholde innlegg som er resultat av sponsing, eller noe som ligner på produktplassering. Normalt vil det fremgå av innlegget om så er tilfelle. This blog is about gardening, please use the Translate-button in the top right corner.

onsdag 13. mai 2015

Dagens middag: asparges


Våren er aspargestid. Vi har noen få planter som vi har hatt i mange år. Hver vår gir de omtrent akkurat så mye asparges som fruen og jeg trenger. Fruen mener vi har 8 planter. Sånn kan en aspargesmiddag se ut:


De er kokt møre i lettsaltet vann (7 minutter?) Her servert med skinke og litt gremolata-rosmarinopasta (høres mer fancy ut enn det er; det er sånn risformet pasta smakssatt med persille, hvitløk, løk og sitronskall) iblandet parmesan. Og hollandaise-saus. Godt. Kokk: fruen.



God appetitt!

1 kommentar:

  1. Åhhh så stas. Takk for bra tips. Jeg var nettopp ute før i dag og innspiserte mine planter. Jeg har bare to planter, så da gjelder det å nyte skikkelig når de spises!
    Stjeler retten deres jeg! ;)

    SvarSlett